Medlemsmøde og generalforsamling den 4. april

Den 3. april afholdt Dansk Selskab for Ophavsret medlemsmøde og generalforsamling.

Hovedtemaet for medlemsmødet var aftalefrihed og præceptivitet i EU-ophavsretten. Professor Thomas Riis førte os gennem en omfattende analyse af, hvordan og i hvilket omfang EU-retten begrænser vores muligheder for at indgå aftaler inden for ophavsretten. Inden Thomas’ oplæg blev årets generalforsamling afholdt.

Til generalforsamlingen var følgende på valg til bestyrelsen: Morten Rosenmeier, Christine Bødtcher-Hansen, Nicky Valbjørn Trebbien, Jakob Plesner Mathiasen og Maria Fredenslund. Alle ovenstående kandidaterne blev genvalgt til bestyrelsen.

Deloitte blev genvalgt som revisor. Dertil blev Lone Amtrup og Nick Hasselby valgt som nye kritiske revisorer.

Arrangementet blev afsluttet med uddelingen af Ophavsretsprisen 2024. Dette års vinder var Anne Koldbæk fra Dansk Forfatterforening. Stort tillykke!

Tak til alle der deltog! Husk at sætte kryds i kalenderen til Ophavsretssymposiet fra den 25. til 27. september.